merchandising-1.jpg
Jimmy Fieldmarketing

Sampling

Samples uitdelen is een koud kunstje. Zoek een drukke plek op en verspreid zoveel je kunt. Goed idee! Maar hoe weet je nu zeker dat je de juiste doelgroep te pakken hebt? Bij Jimmy ben je hier van verzekerd. En met onze creatieve insteek, ziet het er nog gaaf uit ook!

Of je nu sporters, studenten, ouderen of reizigers wilt treffen, wij weten de plekjes. Festivals, sportevenementen, treinstations of zelfs grote kantoorpanden. We slaan alles op in onze locatie database en selecteren de plekken die voor jouw merk geschikt zijn. Grote aantallen, bij het juiste publiek!

 

Neem direct contact met ons op

Het land in met Jimmy

Door heel goed te luisteren naar de wensen van onze opdrachtgevers, is onze manier van samplen vaak spot on! De locaties zijn hierin key voor ons. Zo ga je geen ijsjes samplen tijdens een nieuwjaarsduik en hoef je niet aan te komen met warme chocolademelk tijdens de zomerse festivals.

Hoe dan wel? Daag ons vooral uit. We gaan je hoe dan ook verrassen. Maar het oog wil ook wat. Mobiele sampling stands, opvallende items en promoteams in de vetste kleding zorgen er voor dat de consument jouw merk niet kán missen. En als je alles nog een keer opnieuw wilt beleven, of delen met jouw collega’s pak je gewoon de (gratis) aftermovie er bij!

Jimmy Fieldmarketing

DEXTRO ENERGY

(Sampling onder sporters)

  Doelstelling

Dextro energy is sinds jaar en dag een bekend merk onder sporters. Maar hoe zorg je er voor dat je in een tijd van opkomende concurrentie top of mind blijft bij de doelgroep. Met die vraag werd Jimmy op pad gestuurd.


  De tekentafel

Door onze samenwerking met sportevenement organisator Golazo was de link met Marathons, Fietswedstrijden en andere evenementen snel gelegd. Daarnaast hebben we ingezet op het hogere segment amateurvoetbal en hockey op de dagen dat de vertegenwoordigende elftallen ‘thuis’ speelden.

  Mensen

Na een uitgebreide producttraining aan onze vaste kern met Dextro Ambassadeurs wisten 10 mensen precies wat er nodig is om het merk op de juiste manier onder de aandacht te krijgen. Sterker nog: er is zelfs een sales component toegevoegd aan de sampling actie waardoor niet alleen de sporter, maar de hele sportclub weer in aanraking kwam met Dextro Energy

  Projectmanagement

Door het uitgebreide palet aan locaties hebben wij ons vastgebeten op een planning verspreid over 3 maanden. Contact met de evenementen, vergunningen en desk research voor de speelschema’s lag volledig bij Jimmy. Een hele puzzle, maar uiteindelijk zijn we 3 maanden lang elk weekend op meerdere plekken in Nederland aan het samplen geweest.

  Resultaat

30.000 samples verspreid, door heel Nederland met 100% bereik van de juiste doelgroep.. 55 nieuwe verkooppunten voor Dextro gegenereerd waardoor ook de rest van het jaar Dextro goed vertegenwoordigd is.