Over ons
Jimmy? Jimmy Who? Jimmy Hendrix? Nee Jimmy Fieldmarketing. Hét nieuwe fieldmarketingbureau van Nederland. Maar hoe dan? Wat zit er achter en wat mogen we van ze verwachten? zie hier…
De oorsprong van Jimmy Fieldmarketing gaat terug naar 2018, waarin 3 ondernemers, Edo, Joey en Thomas elkaar troffen op het gebied van Fieldmarketing, studenten en flexibel personeel. Edo en Joey, samen verantwoordelijk voor onder andere ‘de Studentenbox’ en stonden daarmee in direct contact met een database van 100.000+ studenten. Thomas had daarentegen bij zijn voormalig werkgevers altijd uitdagingen rondom de inzet van flexibel personeel. Een fieldmarketing campagne is pas geslaagd als het juiste personeel op de werkvloer staat.
Het netwerk bij de Fieldmarketingbureaus in combinatie met een eigen database legde daarmee de fundering onder Work and Joy. Als toeleverancier van flexibel personeel groeiden zij van nieuwe speler naar veelgevraagd bureau bij onderbezetting. Vrijwel elk Fieldmarketingbureau wist de weg naar Work and Joy te vinden. Op die manier was het werkaanbod voor de studenten breed en precies aan te passen op de agenda van de medewerkers (NJOYERS). Mooie samenwerkingen werden gesloten en het bedrijf groeide. maar toen…
Corona bereikte Tilburg, daar waar ons hoofdkantoor gevestigd is. Fieldmarketing lag plat van de een op andere dag. Geen sampling meer, geen instore demonstraties en festivals werden allemaal gecanceld. Daar stonden Edo, Joey en Thomas. Met heel veel personeel, maar vrijwel geen opdrachten meer. Wat nu?
Na een week van cancel telefoontjes en ontzettend hard balen hebben de drie heren zich opgeraapt en een plan bedacht. Een desinfectiezuil, volledig gebrand in eigen huisstijl, met een korte levertijd. Vandaag de dag is dit niet uniek meer. Maar in april van 2020 was er geen druppel desinfectiemiddel meer te krijgen en was er een ware run op alcoholdispensers. Het is typerend voor de ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit van de mannen, want juist op dat moment waren zij heel Nederland te snel af, met de allereerste in huisstijl gebrande destinfectiepaal. En nog op voorraad ook! De Jimmy was geboren.
Vanaf dag 1 hebben ze de handen uit de mouwen gestoken en zijn ze volop aan de slag te gaan met hun nieuwe project. inkoop van materialen, logistiek, ontwerpen, sales, planning en bezorging. Alles deden ze zelf, in samenwerking met de NJOYERS die op dat moment thuis zaten. Op die manier is de poule medewerkers in takt gebleven en kunnen ze nu weer volop aan de slag voor de fieldmarketing bureaus die weer los mogen in de wereld ná corona.
Maar terugkijkend op dit project kwam telkens meer het besef: we hebben het juiste personeel, we kunnen een eigen project draaien en door de studentenbox staan wij al in contact met veel grote merken. Moeten wij deze ingrediënten, gecombineerd met onze mentaliteit niet samenvoegen en het zelf gaan proberen. Een eigen Fieldmarketing bureau!
En zo is het idee geboren. Nu nog een naam. Daar waren ze snel uit: Jimmy Fieldmarketing. Nu de desinfectiepalen door het hele land staan, moest Jimmy in leven blijven, in de vorm van ons nieuwe bureau!
De focus ligt nog steeds op het menselijke stuk. Bij Jimmy Fieldmarketing weet je zeker dat de personele inzet 100% is! Daarnaast brengen we een stuk creativiteit mee en zijn we in staat om op vrijwel alle onderdelen van Fieldmarketing een bijdrage te leveren. Onze website laat zien welke onderdelen dit zijn en voor welke mooie accounts we al actief zijn. Met een kantoorteam van inmiddels 12 mensen, vol met planners, projectmanagers en logistieke klasbakken gaan wij het avontuur aan.
Het vertrekpunt zijn de doelstellingen van onze opdrachtgevers, op de tekentafel komt een idee tot leven. de inzet van de mensen, geleverd door Work and Joy, zorgen voor een perfecte uitvoer. Een unieke combinatie van Creativiteit, Mentaliteit en doelgerichtheid. Daag ze uit en laat je verrassen door deze frisse blik op de markt. je krijgt een realistisch beeld van de mogelijkheden en kunt van 1 ding op aan. afspraak is afspraak!